Human Trafficking

Hej!

Vilken grå och mulnen dag, inte konstigt man vaknar på dåligt humör. Ska strax sätta mig ner med lite arbete, ville bara skriva några rader först.

Under 11-13 juni är jag på konferans i GBG. Jag är med i arbetsgruppen för ett projekt som heter 'Trafficking' där vi ska ha vår huvudsakliga konferas under ledning av Azra från Växjö. Projektet är främst byggt från grunden där föreningar fick chansen att anordna mindre föreläsningar lokalt och sedan ska det hela avrundas i Göteborg som sagt. Först och främst tittade vi på filmen 'Human Trafficking' som följdes av en ganska livlig diskussion, reaktionerna blev många.

Ni som inte har sett filmen, jag råder er att se den. Den må uppfattas som lite grov, men dock mycket värd. Detta är tyvärr en problematik som rör sig omkring oss, i det tysta. Mödrar, uppmärksamma era döttrar att vara försiktiga och era söner att bli förebilder. Lär de att en kvinna ska respektars med värdighet, att hon är mer än en kropp.

För övrig information om projektet, besök gärna www.bihsavezzena.com
Love, L


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0