Keep The Faith




Vissa saker händer av en slump, andra av en anledning. Hur man än vrider och vänder på det kan man inget göra. Men måste det hända saker för att man ska bromsa ner, ta en titt runt omkring sig, inse vilka människor som omger en och börja älska mer än vad man trodde var möjligt? Det sorligaste av allt är dessa människor man litat på, alla de gånger man sträckt ut en hjälpande hand, funnits där. Och vad är tacken? Jag behöver ingenting, är ingen person som vill ha något i gengäld för mina gärningar, men du SKA respektera mig för den jag är. Går det inte, så blir det som det blev just nu..

Ja se jednostavno povucem jer ne zelim svakakve osobe u svom zivotu. Najzalosnije od svega je sto su me mnogi za tebe upravo i upozorili. Ali eto, nadoslo je i meni jednog lijepog dana. Halal svaka bila, iako je nisi vrijedna bila.. A jednoj osobi pogotovo mogu da preporucim, ako pricas pojedinosti, budi dovoljno cvrsta da stojis iza svojih postupaka i misli a ne da pojedes sve ono sto si nekada rekla da bi te neko volio i da bi u necijem drutsvu bila pozeljna. Kompleks manje vrijednosti..

I min värld händer ständigt tumulta händelser som vrider upp och ner på vardagen. Hade en helskön helg med Ervina och Mirnesa. Fika hemma hos mig, lite mys på stan och en sväng förbi Chill Out Nightclub stod på listan. Hvala vam na prelijepom drustvu! Vaknade igår med ett arbete i tankarna vilket dock fick läggas undan, jag skulle istället upp och jobba. Vilken underbar dag. Men dock lite skrämmande att efter alla dessa år komma tillbaka och jobba som vikarierande lärare i en skola man själv gått i, bli kollega med de personer som brukade undervisa mig i diverse ämnen. Många flashbacks fick man under dagen som fick mig att inse att just dessa dagar under min skoltid speglar den jag är idag. Man inser hur vissa personer kom att påverka ens tankar. Jag kom att inse hur sjukt nöjd jag är med mig själv!

Slocknade i min säng, napokon..
Efter lite läsning orkade inte ögonen med helt enkelt och kroppen sa ifrån. Dagen var mindre rolig idag, på grund av dess trista väder, men också det borde väl ge med sig snart. Ett stort grattis till min kusin Emir som fyller år idag, da si ziv i zdrav misu :)

Ödet kommer och tar sitt när dagen är inne, men jag kan inte rättfärdiga ödet som skiljer mig från allt och alla jag älskar och saknar.. Denna händelse fick mig att åter starkt reflektera om mitt tidigare inlägg; Tänk Om..

Faik Muhic 1933 - 2009, Neka Ti Je Vjeciti Rahmet <3

People, ta hand om varandra!
Kram, L

Kommentarer
Postat av: Ervina

U svakoj negativnoj situaciji covjek izabira sam dali ce da bude zrtva ili da vidi istinu u cijeloj prici. A ti si osoba cvrstog karaktera koja je izabrala da pogleda istini u oci a uz to da se suoci sa njom ma kakva ona bila. Dosta ljudi je proslo i prolazice i dalje kroz tvoj zivot. Neki ce ostavljati pozitivne a neki negativne utiske ali bitno je da ti izvuces pozitivno iz negativnog i na osnovu toga ojacas jos vise. Kako sam shvatila dosla si do te tacke gdje si shvatila da se ti i pojedine osobe razlikujete u nacinu razmisljanja sto naravno podrazumjeva i djela.



Ja samo znam da je sudbina umjesala svoje prste sto se tice nas dvije. Bog nas je dragi sacuvao!



PS: Lutko hvala i tebi za sve, ne samo za provod!Bilo mi je predivno sa tobom i Mirnesom a i tvojom cjelokupnom familijom! BIG HUG

2009-03-04 @ 01:42:55
URL: http://presiosa.blogg.se/
Postat av: Mirnesa

Opet moram da komentarisem i kazem da pises od srca i pravo u srce pogadjas rijecima =) Lijepo napisano!

Cestitam ti na poslu, kao da sam nesto predvidjela kad sam te pitala jesil pocela raditi :D Hehe..



Love, M

2009-03-04 @ 11:30:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0